Vybrať si firmu, na ktorú sa dá spoľahnúť, je čoraz ťažšie. Na trhu existuje množstvo podvodných spoločností, ktoré zoberú zálohu, no vytúženej práce sa nedočkáte. Ako ich rozpoznať, na čo si dať pozor a ako nájsť naozaj hodnovernú kvalitnú stavebnú firmu? Poradíme vám v článku.
Ústne odporúčania sú na nezaplatenie
Hoci žijeme v dobe digitálnej, ústne odporúčanie je overená klasika. Či už idete prerábať menšiu časť interiéru, alebo sa púšťate do celkovej rekonštrukcie, pýtajte sa. Vo vašom okolí, v práci, v rodine. Určite sa nájde aspoň niekto, kto už podobnú situáciu riešil a s firmou bol/nebol spokojný. Aj negatívna spätné väzba vám pomôže pri (ne)výbere. Pozor ale na zdroj. Nie všetci máme totiž rovnaké nároky.
Čítajte recenzie
Informácie o jednotlivých kvalitných firmách, či naopak tých podvodných, sú zvyčajne ľahko dostupné aj na internete. Preto si odporúčanú firmu preverte aj tam. Stačí hľadať. Vo vyhľadávačoch, na portáloch na to určených, na sociálnych sieťach.
Ako sme už spomínali v prvom bode, kto hľadá nájde, kto sa pýta, dozvie sa. Nezabúdajte však, že každý raz začínal a recenzie sa zbierajú postupne. Preto netreba firmu bez recenzií hneď odpísať. Stále máte možnosť spýtať sa na ňu inde.
Hľadajte dôkazy existencie
Nie je ťažké stiahnuť pár fotiek z fotobanky, nahrať ich na web a vytvoriť tak fiktívnu stavebnú firmu. Dajte si na to pozor. Skutočné spoľahlivé spoločnosti zvyčajne disponujú obrázkami z vlastných realizácií, referenciami od spokojných klientov, kontaktami, ktoré fungujú či sociálnymi sieťami, kde aspoň raz za čas pribudne nejaký príspevok. Dobrou pomôckou je aj showroom, predajné miesto či kancelária, kde sa dá so zástupcom firmy stretnúť. Rada teda znie, jednoducho hľadajte dôkazy, že spoločnosť existuje. Nie online, ale reálne.
Pýtajte sa na odbornosť
V dnešnej dobe ľudia uprednostňujú kvalitu pred kvantitou, preto dlhšie prežijú len spoľahlivé firmy. V minulosti sa dopyt orientoval na čo najnižšie ceny. Dnes je to naopak. Kvalita je u väčšiny ľudí kritérium, podľa ktorého vyberajú. Skúmajte preto aj skúsenosti v odbore, odbornosť či certifikáty. Prípadne sa priamo na ne opýtajte. Nie je hanbou si vypýtať ukážky realizácií, vlastné návrhy riešenia či jednoduchými otázkami si overiť kompetentnosť. Pozor, aj dlhoročné skúsenosti sú využívané pofidernými firmami na presvedčenie o dôveryhodnosti.
Ceny
Nezameriavajte sa na čo najnižšiu cenu. Ak sa vám zdá práca a materiál oveľa lacnejší, ako u konkurentov, považujte to za varovný signál. Dodávateľské ceny sú pre firmy rovnaké, zvyčajne rozhoduje výška marže. Ak dokáže firma lacnejšie predávať, buď nakupuje nekvalitné materiály alebo reálne neexistuje a chce z vás vytiahnuť peniaze.
Pri naceňovaní zakázky si môžete všimnúť aj prístup firmy, spôsob komunikácie či schopnosť dodržiavať dohodnuté termíny. Už to vie veľa napovedať. Pokiaľ sa dá, snažte sa s pracovníkmi stretnúť osobne. Aj to vám môže ukázať, že firma je skutočná, má skutočných zamestnancov, ktorí vedia, o čom hovoria.